dropje.reismee.nl

Te paard!!

Het is inmiddels meer dan twee weken geleden dat we wat hebben laten horen. We zijn zo druk bezig dat internetten er voor het eerst in mijn reizen bij in schiet.
Op dit moment zitten Chris en ik in Songpan, waar we onze kontjes rust moeten geven na 3 dagen te paard de bergen over zijn getrokken. Te paard zijn we totaal zo'n 4000 meter gestegen en gedaald, met als top 'Ice Mountain' die 4500m hoog was. Je kunt je voorstellen dat we wat rust kunnen gebruiken.

In de afgelopen twee weken hebben we te veel gezien om uit ons hoofd op te noemen, dus ik neem even al onze entreetickets erbij:

Pingyao - Schattig werelderfgoed dorp
4 dagen hebben we doorgebracht in dit dorpje waar eigenlijk niets te doen is. We waren de drukte van de grote stad ZO zat dat we alleen maar blij waren met al dat niks. Ook hebben we er nog een trip gemaakt naar 'Zhang Li' wat tot onze grote verrassing supergaaf bleek te zijn! Een fort, ontworpen naar sterrenbeelden, met een enorm tunnelstelsel eronder.

Xi'an - Terracottaleger
Ik was er al geweest, maar voor Chris was het een supergave ervaring. En samen hebben we 100x mooiere foto's gemaakt.

Chengdu - Panda's
Over de panda's kan ik maar een ding zeggen... Ahwwww!!!!!
We hebben een panda's gezien van alle leeftijden. Zelfs eentje van maar 2 dagen oud! Ze zijn leuker dan ik ooit voor mogelijk had gehouden.

Leshan - Grootste Buddha van de wereld
Een Buddha van 71 meter hoog, uitgehouwen in de rotsen. Wat kunnen we er nog meer over zeggen... Indrukwekkend?

Huanglong National Park
Meren in ontelbaar veelverschillende kleuren blauw, geel, bruin en zwart. Alleen de foto's kunnen beschrijven hoe mooi dit park is. Susan, jij zal de foto's wel herkennen, want sinds wij samen in Zweden waren en voor het eerst de plaatjes van dit gebied zagen wilden we er al heen!!!

En in de tussentijd hebben we ontelbaar veel busritten, taxiritten en treinritten gemaakt om dit allemaal voor mekaar te boksen. Reizen in China is alles behalve makkelijk. Maar het gevoel van voldoening isdaarom ook immens.

Nog even over onze dagen 'Te paard'
Samen met twee Koreaanse jongens van onze leeftijdbestegen we 3 dagen geleden de paarden 'Stippel', 'Bruintje', 'Stinkie' en 'Chagerijntje'.
Stippel was van mij en Bruintje van Chris. De twee liefste (en snelste) paardjes van het stel.
Het uitzicht was adembenemend (net als de uitlaatgassen van 'Stinkie' trouwens) en het weer was fantastisch. Iedere dag hadden we wel een zonnetje.
We sliepen in tenten en kookten en aten bij het kampvuur. Het was voor onze lijven flink afzien, maar dat drukte de pret niet. Wat hebben we gelachen om onze paarden, gidsen en Koreaanse maatjes.

Ik moet weer even op een zachte stoel gaan zitten, want mijn beurse billen beginnen op te spelen. :)

Nog maar 2 weken... Tot snel!

Reacties

Reacties

em

yeah een nieuwe!
wat ontzettend knap, dat alles in 2 weken. en zo leuk!
haha vandaar de naam stinkie voor dat paard! geniaal.
ik wil foto's zien!! en panda's!

liefs! xxxx ems

Gonnie

Wauw, wat een leuk verslag en wat een prachtige foto's.
Stoer met die hoeden... En een super mooie foto van je meissie, Chris.
Indrukwekkend was het " leger " zeker. Wat een werk.
Nou geniet verder daar. We leven met jullie mee!!!
xxx

mama

Het is net een avonturenboek met plaatjes:
"Annie-get-your-gun en Chrindiana Jones in the Far-and-Away....!"
Geweldig leesvoer!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Daantje

Oh meis wat ben ik jaloers!! Wat een pracht van een fotos heb je gemaakt!!! Ik wil ook naar China!!!

Meis geniet van je reis en kan niet wachten op je volgende verhaal en foto´s!

X

Reisverzekering

reisverzekering

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!