dropje.reismee.nl

Poepchinezen!

Chris is zojuist neergeploft op bed en ook ik ben bijna te moe om nog wat te schrijven. Nog geen 24 uur geleden stapten we op Schiphol op onze vlucht naar Beijing (via Moskou), maar het voelt alsof we er al een maand op hebben zitten... Stinkende medepassagiers in het vliegtuig, en als je maag zich daar nog niet van omdraait moet je de maaltijden van Aeroflot maar eens proberen -kokhalzen gegarandeerd-. We hebben gelukkig wel kunnen genieten van het heldere weer en uitzicht vanuit het vliegtuig... Rusland, Mongolie en tenslotte China kwamen allemaal onder ons voorbij. Vliegen blijft bijzonder, ondanks de kotsneigingen.

(3 dagen later) Inmiddels voelen we ons al behoorlijk thuis in China. We blenden moeiteloos in met de Chinese bevolking. Noodles eten op de stoep, vechten in de rij voor treinkaartjes, in het park bijkomen van de stadsdrukte en duwen in de metro.
Al met al is het fantastisch hier weer te zijn. Ook al kan ik me mateloos ergeren aan die Chinezen, ik geniet van ieder moment.

In de afgelopen dagen hebben we zo veel mogelijk gedaan, maar de hitte maakt alles wat vermoeiender. Tot nu toe is er geen dag voorbij gegaan zonder middagdutje en zijn we aan 't eind van iedere dag helemaal kapot. Het was gisteren zelfs 40,6 C. en de zon brand vele malen harder dan in Nederland. Jullie hebben het aan de bewolking die nu boven Beijing hangt te danken dat ik in staat ben een kort verhaaltje te schrijven. Anders had ik ook nu even op bed gelegen of onder de koude douche gestaan.

Tot nu toe hebben we dagjes rondgehangen in de verboden stad, het zomerpaleis, de tempel van de hemel, jingshan park, en de drukke straten van Beijing.
Ook moesten we gisteren alvast treinkaartjes regelen naar Pingyao, wat niet helemaal vlekkeloos verliep. Iedereen in de (lange) rij drong voor, en duwen en schreeuwen leek normaal te zijn. Toen we eindelijk vooraan in de rij stonden verloor ik een beetje mijn geduld en greep ik zo'n duwchinees bij zijn lurven toen hij het waagde voor me te gaan staan. Na 2,5 uur wachten kregen we zo eindelijk onze tickets. :)

Eind goed al goed. Morgen gaan we naar de Muur, en daarna op naar Pingyao!
Een dikke knuffel uit Beijing!

En een speciaal berichtje voor Jolien, die er dit keer niet bij is; Je wordt gemist! :)

Reacties

Reacties

Daan

Heey meis!!

Wat super leuk om je verhaal weer te lezen! Ben erg jaloers!

Meis geniet van je reis en pas goed op jezelf!! En laat de Chinezen af en toe een poepje ruiken ;)

X

mama

Hoe voelt dat, zo'n poepchinees bij z'n lurven grijpen??
Grote Meid hoor!!
Afijn, je staat er niet alleen voor,
Naast je staat je pis-majoor!

Mandy

Ik voel me onwijs schuldig... want door alle drukte hier helemaal vergeten dat je alweer in Azie zit! En hoe geweldig moet dat zijn! Uiteraard ben ik nog erger dan Jaloers... Wat een heerlijke drama in China, het weer en vooral om alle geuren weer op te kunnen snuiven inclusief de minder prettige;-) Heel erg genieten jullie samen hoor. Veel Liefs

gertjan en lucinda

he lieve luitjes, wat heerlijk om weer je verhalen te lezen, en wat heerlijk dat chris er nu bij is. Genieten jullie maar lekker, wij genieten weer met jullie mee.

dikke kussen vanuit frankrijk

Jolien

Wat lief, een berichtje voor mij :) Leuk om te horen dat ik word gemist, haha. Maar ik weet zeker dat Chris mijn plaats goed kan vervangen!

Jullie hebben wel pech zeg met die hitte! Ik las daar toevallig iets over op nu.nl (http://www.nu.nl/buitenland/2286884/hittegolf-treft-china.html). Maar desondanks dat weet ik zeker dat jullie er alles aan zullen doen om optimaal te genieten.

Leuk dat ook Pingyao weer op het programma staat. Kan je gelijk kijken hoe Chris er uit ziet in Chineze klederdracht :D En ik neem aan dat je dit keer Datong maar overslaat of 1 dagje doet, hihi :P

En dan natuurlijk op naar steden die je nog niet gezien hebt! Staat de hele reis al vast? Of zijn jullie flexibel? Geniet ervan in ieder geval!! XX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!