dropje.reismee.nl

Oh my Buddha!

Bedankt allemaal, voor alle lieve berichtjes! Op dit moment zit ik in Bangkok, waar ik na twee heerlijke weken 'vakantie' mijn vriendinnetje Mandy heb uitgezwaaid.
Ik ben moe, heb enigszins last van een kater en heb inmiddels zoveel tempels gezien dat ik niets liever wil dan Niets doen. Aan het strand. Vandaar dat ik al mijn plannen weer eens heb omgegooi en besloten dat ik vanavond met een nachtbus naar Koh Tao ga om te leren duiken en te relaxen.
Ik zal jullie eerst vertellen hoe de afgelopen weken, sinds mijn vertrek uit Indonesie er uit hebben gezien.

Twee weken geleden is het al, sinds ik afscheid heb genomen van Janneke op Bali. Dat was moeilijk, Janneke en ik hadden het echt fijn samen. In Ubud waar we onze laatste dagen doorbrachten hadden we een waar paradijsje ontdekt. Een hotelletje met een zwembad, ver van de uitlaatgassen van het razende verkeer, maar toch op loopafstand van het culturele en kunstzinnige centrum van het stadje.We hebben er een bijzondere tempel bezocht, ver buiten de toeristenradar. Honderden mensen waren er bezig met de voorbereidingen voor een belangrijke ceremonie. Ook hebben we veel apen gezien en genoten van goed eten.
Ik voelde me er thuis, en dat had best wat langer mogen duren.
Maaar, er stonden allemaal leuke dingen in mijn agenda. Ik moest op 19 december naar Bangkok om Mandy van het vlieveld te halen! Wat heb ik daar naar uitgekeken zeg! Op het vliegveld stond ik letterlijk op en neer te springen van ongeduld. Maar toen ze er eenmaal was kon ik relaxen. De volgende dag zijn we gelijk naar Koh Chang gegaan, waar we 5 dagen lol hebben gehad. Scooterend over zandweggetjes hebben we het eiland verkend. We hebben gezwommen bij een waterval, gezwommen met olifanten (zie foto's) en gesnorkeld met honderden vissen... Dat terwijl Mandy bang voor vissen is! Man, nogmaals, ik ben trots op je :-).
Al met al hebben we het er geweldig gehad.

In Bangkok hebben we veel tempels bezocht, de een nog mooier dan de ander. Alleen ben ik al snel tempel-moe. Nu heb ik het ook al weer compleet gezien met de thaise tempels. Geef mij maar een strand waar ik kan afkoelen, het is hier zo heet!!

Wat wel een heel verfrissende ervaring was, was het fietsen door Ayutthaya! Mandy en ik besloten op eigen gelegenheid naar Ayutthaya te gaan voor een dagje tempelkijken. Met tourbureautjes in Bangkok was het goedkoopste busticket ernaartoe en terug 14 euro (!). Met de trein en de fiets waren we 2 euro kwijt.... Haha, voelt goed ;-).
Het was erg gaaf in Ayutthaya. Vooral omdat we even de tijd namen om tot rust te komen tussen de ruines. We hebben samen yoga gedaan, stilgezeten, gedanst en gesprongen. Heerlijk tot onszelf komen. Ik word er nog vrolijk van als ik er aan terugdenk! Het fietsen was wel spannend. Daar sta je dan, met je fiets voor het stoplicht, tussen twee grote bussen in. We hebben werkelijk over de snelweg gefietst... ! En het kon niet anders, er zijn in Thailand geen fietspaden. Lachen was het, van de zenuwen. Lekker fris in de wind (hoewel we die dag wel veel gezweet hebben, maar dan meer van angst).
De treinrit er naartoe was ook een ervaring. Met veel te veel mensen in zo'n wagon gepropt, het Thaise landschap dat ons voorbij raasde...

De avonden in Bangkok hebben we gevuld met rondstruinen, niks-moeten, lekker eten op straat en mensen-kijken. Ik heb me ook een keer geweldig laten gaan op trommelmuziek van een bende hippies... Dat voelde goed, ik mis het dansen namelijk verschrikkelijk.

Oud en nieuw stelde hier weinig voor. Veel dronken mensen (inclusief Mandy en ikzelf) en weinig vuurwerk.

Mijn volgende berichtje komt vanaf Koh Tao of Koh Phangan!
Liefs

Reacties

Reacties

yung

hey Anne!
happy newyear!
ik zit nu nog op Bali maar volgende week, 6 januari, vertrek ik ook naar Koh Phangan waar een vriendinnetje uit Belgie op me wacht.
Ik arriveer er op 7 januari na een tussenstopje op Samui.
Als je zin hebt om ons te vervoegen of te bezoeken dan stuur je maar een mailtje;yungske@mac.com.
hopelijk zien we elkaar nog eens, zou leuk zijn!
dikke zoen!
yung

mama

Ben heel benieuwd naar Koh Phangan, als je daar komt.
Ik leef met je mee - maar dat weet je nu onderhand wel. Ben nog steeds even trots op je!
Dikke, dikke knuffel....

ron

hoi Anne, super dat jullie het zo naar je zin hebben gehad samen...voor Mandy een hele openbaring geweest wat ik uit haar eerste verhalen kan opmaken.. leef je leven meid..het is maar kort en je bent heeeel lang dood ;-)

Christel

Hallo Anne, zo te lezen heb je het echt fantastisch naar je zin. Ik wens je vanuit een zeer koud Nederland alle wat wenselijk is, maar vooral een goede gezondheid in 2010!
Vooral blijven genieten, want de tijd gaat snel, veel te snel.
Lieve groetjes, Christel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!