dropje.reismee.nl

Het grote roze monster

In Padang bai ben ik uiteindelijk 3 nachten gebleven, voordat ik me fit genoeg voelde om door te reizen. Eenmaal uit het feestgedruis van Kuta, ontdekte ik dat er wel degelijk backpackers op bali zijn. Van die drie dagen heb ik er geen een alleen doorgebracht. Ik heb Moon ontmoet, een Koreaanse, met wie ik uitbundig heb staan dansen op muziek van Shakira, in de Kinky Reggae Bar. Ik heb Yung ontmoet, een Belgische die ook wel door het leven gaat als Tamara. Tony uit Zwitserland, die prachtige verhalen kon opdreunen over zijn tijd in Zanzibar. Janneke uit Tilburg, die net als ik de Komodo - Flores boottocht gaat doen. En zo waren er nog een aantal mensen die me kennis hebben laten maken met het (gezellige) leven als backpacker.
Padang bai heeft mooie strandjes, weinig toeristen, mooi weer, leuke guesthouses en SUPERlekker eten! Ik heb Barracuda gegeten, verse fruitsap gedronken en heel veel gelachen met al bovengenoemde mensen, en met de locals niet te vergeten. Vooral Kleiner, die in de Kinky Reggae bar werkt was erg grappig, met zijn dreads en kraaltjeshaar en hakke-tak-Nederlands.

Eergisteren ben ik met de Ferry naar Lombok gegaan. Wat me direct 100 keer beter beviel dan Bali. Net zo mooi, zonder de oplichters en zonder massa's dronken australiers. Het enige wat op Lombok minder leuk is zijn de gigantische monster muggen.

Maar daar wou ik het nou allemaal eens niet over hebben... Ik wil jullie vertellen over al de dingen die wel leuk zijn, want natuurlijk heb ik het moeilijk -zonder Chris, heimwee naar mijn mama- , maar ik maak toch echt superleuke dingen mee!
In Sengigi heb in ingechecked in 'Sonya's'. Een leuk guesthouse, zonder fratsen (hoewel ze wel iedere keer proberen om me mijn wisselgeld niet terug te geven, maar om dat soort dingen leer je hier lachen) Na een interressante avond met en 50 jaar oude backpacker uit Finland was ik overgehaald om een motorbike te huren. Dat heb ik gisteren dus gedaan. Een snelle, roze scooter kreeg ik. En snel was 'ie!! Wauw, wat heb ik me vrij gevoeld. In volle snelheid langs de kust, tussen rijstvelden door razend, kregen de leuke reiskriebels me weer te pakken. Dit was genieten! Ik heb het prachtige landschap van Lombok mogen zien, en de vriendelijkheid van de bevolking mogen ervaren toen ik terecht kwam in een regenstorm. Ik zocht onderdak bij twee sate-verkopende vrouwtjes. Normaal heb ik het niet zo op verkopers hier ;-), maar dit was anders. Ik heb naast ze op de stoep gezeten en hun heerlijke sate geproeft, veel korting gekregen inplaats van teveel betaald en met iedereen glimlach-gesprekken gehad. Omdat hun Engels niet veel soeps is en mijn Indonesisch zich beperkt tot 'dank je wel' lachten we maar gewoon naar (of misschien wel om) elkaar.

'S avonds was Janneke hier! En met haar en Tony heb ik ubercheap gegeten in een Warung langs de weg. Omdat Janneke het ook wel een uitdaging vond om met de scooter op pad te gaan zijn we vandaag samen wezen brommeren. Ik weer op mijn grote roze monster (dat zich had bewezen als een echte wegpiraat, met snelheden van gemakkelijk 80 km/p.u.) en Janneke op een leuke blauwe scoot. Dit keer op zoek naar 'Monkey Forest'.
Opnieuw beland in de regen. Doorgebromd tot we de apen hebben gevonden (ze waren ineens overal!!!!!) en uiteindelijk weer doodmoe neergeploft in Sengigi. Missie geslaagd, dag volbracht.
Morgen naar Flores!

Waarschijnlijk laat ik een tijdje niks van me horen. Flores is niet toeristisch en ik verwacht geen internet in de kleine dorpjes of op de vulkanen die we gaan bezoeken. Dus hierbij een warme groet aan jullie allemaal, waarschijnlijk tot over twee weken ongeveer!!

Liefs

Reacties

Reacties

Jolanda

Hey Anne we hebben net je verslagen gelezen, Heavy, avontuurlijk zat en spannend.

Doe voorzichtig en tot over ca. 2 weken, dan zullen we weer met z'n allen je spannende verhalen te lezen.

De Keurmerkjes

Pieter

Hola Anne! Ik begin nu serieus te twijfelen aan mijn reisschema.. misschien Indonesie voor een andere keer. Ik geniet nu trouwens ook enorm van Australie. De relaxte sfeer bevalt me prima. Blijkbaar zijn de massa's vervelende dronken scholieren allemaal naar Indo afgereist ;)
Safe travels :)

Serge

Hey Anne!

wat klinkt het mooi wat jij aan het doen bent. Leuke blogs en mooie ervaringen!

Laat snel weer van je horen en good luck

Marjon Mennink

Ha Anne, Je verhalen lees ik ademloos. Fantastisch en bijna niet voor te stellen wat je allemaal meemaakt. Blijf vooral genieten, ik geniet van afstand met je mee!

Tamara Yung

Hey Anne!
leuke blog heb je!
alles goed daar in Lombok en was de cruise een leuke meevaller?
Ik zit nu nog in Seminyak maar heb het hier intusen wel al een beejte gezien.
En inderdaad; veel dronken Ozzy's hier (en hoe meer naar de feestdagen hoe meer er uit de lucht komen gevallen!).
Plan dus een paar daagjes naar Nusa Lembogan te gaan.
Ben benieuwd waar jij nu zit (waarschijnlijk ergens bovenop een vulkaan) en of je nog samen bent met Janneke!
In ieder geval veel groetjes voor jullie allebei (als ze nog bij je in de buurt is) en wie weet komen we elkaar weer ergens tegen onderweg!
xxx

Louise

Hey Anne, wat een avonturen lees en zie ik allemaal! En je bent nog maar zo kort weg (op je totale reisduur bekeken...) Geweldig! Je hebt lef!
Wel af en toe terug in de tijd... geen internet... en zo'n dinosaurus die je zo gluiperig aankijkt... :)
Dikke zoen, en ik hou je moeder wel een beetje in de gaten hoor... Veel liefs, Louise X

Mandy

Ik kan niet wachten om jou zondag te zien en in mijn armen te sluiten!

Denniec

Hey Anne,

Als ik jou leuke verhalen leest krijg ik bijna zin om zelf een half jaar ........... hahaha helaas is dat voor mij niet meer mogelijk. ;0( Meid ik vind het fantastisch wat je doe en hoe je het allemaal doet!!! Fijn om te horen dat het goed met je gaat en ik hoop dat je nog heel veel leuke en avontuurlijke maanden mee gaat maken! Ik kan niet wachten tot je volgende verhaal.

Groetjes Denniec

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!