dropje.reismee.nl

Terug in Nederland.... En zo snel mogelijk weer weg a.u.b!

We zijn weer terug, en hoewel het weerzien met Chris een feest was waarvan ik nog steeds kriebels in mijn buik heb, heb ik nu al weer zin in de volgende reis! En die daarna!

De laatste dagen in China waren vooral rust- en shopdagen. We moesten ons overgebleven geld namelijk opmaken. Na een bezoek aan het terracottaleger en een wandeling over de stadsmuur van Xi'an hadden we geen zin meer in cultuur. We hebben een overload gehad. :)
De terugreis duurde lang, maar was erg mooi en boeiend. We vlogen over Tibet, waar we als het ware tussen de bergen door vlogen. En over het Midden Oosten. Allemaal met kraakhelder weer. Ik heb dus heel lang naar buiten gekeken en nog even genoten van het reisgevoel, vliegen is fantastisch!
Na een uur of 12 wilde alleen mijn lichaam niet meer zo. Alles begon pijn te doen en ik kon niet lekker meer zitten. Ook hadden we al 45 uur niet meer geslapen, dus je kunt je misschien voorstellen dat ik me tenminste een beetje raar voelde.

Aangekomen in Dusseldorf kwamen Chris en Sjoerd ons ophalen. Fijn om weer bij ze te zijn!!!

En nu, nog geen week later, voel ik me nog steeds niet optimaal, heb ik de grootste verkoudheid EVER opgelopen in het vliegtuig en mis ik China. Mis ik de vrijheid.
Ik moet nu namelijk weer iedere dag aan het werk, 9 tot 5. Ik had gedacht dat ik er na een flinke vakantie aan de andere kant van de wereld wel weer even tegenaan zou kunnen... Ik ben alleen nog maar ongeduldiger geworden! Gelukkig gaan we over 5 weken naar Noorwegen.

Ik kijk heel erg uit naar de tijd dat ik mijn eigen vrije dagen weer mag bepalen, studeren begint me (na inmiddels een jaar!) wel weer een beetje trekken. Maar ik denk dat de planning die ik op dit moment heb helemaal aansluit bij hoe ik mijn leven wil lijden. Gewoon eerst werken en lekker reizen. Mijn eigen reis- en studiefonds(je) bij elkaar verdienen, daarna studeren en in de zomer van 2010 willen Chris en ik de Transsiberië/ of Mongolië express gaan doen. En we willen fietsen naar Rome op een tandem. En we willen de Incatrail lopen in Peru. En we willen rondreizen door IJsland! En en en en en nog veeeel meer!!! Één voor één werken we nu ons lijstje af. En ik hoop dat we over een paar jaar in de gelegenheid zijn om er voor een écht lange tijd op uit te trekken. Dat is in ieder geval wel het idee.

Nou, terug naar de dagelijkse sleur ;). Laten we er wat van maken!

Liefs Anne

Reacties

Reacties

Jolien

Hihi, herkenbaar die vliegtuig-verkoudheid ;)
Ik mis China ook ... :(

Ik heb ondertussen ook een lijstje gemaakt van landen waar ik allemaal nog heen wil. Een hele hoop! Maakt me aan de ene kant beetje wanhopig: Wat heb ik dan de afgelopen 21 jaar gedaan?? En aan de andere kant: Ik ben nog jong, genoeg tijd om ook alles echt nog te gaan zien.

Maar jou lijstje ziet er ook goed uit. Alleen eh... fietsen naar Rome op een tandem...? Weet je het zeker? :P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!