dropje.reismee.nl

Laatste daagjes in stockholm.

Mooi weer, leuke mensen, lekker eten, mooie omgeving, leuke stad.

Terug in mijn hostel, waar ik gelijk weer een aantal vrienden tegenkwam. De groep Engelse jongens die ik bij mijn aankomst ook al had ontmoet waren terug van hun zeilvakantie in de meren rond stockholm. Met hun heb ik dus nog een nachtje door de stad gestruind voor ze teruggingen naar Leeds. We hebben heerlijk in het park gezeten met een (peperduur) biertje en toen we allemaal een beetje aangeschoten waren gezwommen in de fontein...

Cool



Maar laat ik eerst vertellen over mijn aankomst in stockholm, die was ook zo leuk!
Ik had helemaal niks gepland, had wel een lonely planet (natuurlijk) maar was van plan alles op zijn beloop te laten. Zo kwam ik 's avonds aan in hartje stockholm, waar ik de weg niet wist en dus maar gewoon begon te lopen. Al snel bood een aardige zweedse jongeman aan om met me mee te lopen naar het dichtstbijzijndehostel. Waar hij me heel netjes weer uitzwaaide en me zijn nummer gaf mocht ik nog een gids nodig hebben de komende dagen.
Daar had ik alleen niet zo veel behoefte aan. Ik wilde de volgende dag lekker in mijn eentje op pad. Mijn lonely planet mee, lekker in het gras liggen, lezen, genieten... In het park heb ik nog een tijd gepraat met een wat ouder vrouwtje dat naast mij de eendjes aan het voeren was. Ze gaf me een aantal tips voor uitjes in Stockholm en heeft nog even met mij teruggeblikt op haar eigen jeugd. Mooi, wanneer oudere mensen hun verhalen delen. :) Ze had ook altijd willen reizen, maar het is er nooit van gekomen. Jammer. Ik heb haar beloofd dat ik dubbel zal genieten op al mijn toekomstige reizen. Ook een beetje voor haar.
Die hele eerste dag heb ik dus de mooie plekjes van Stockholm opgezocht om het zonlicht op te zuigen en met de inwoners te praten.

'S avonds in mijn hostel was het een drukte van belang. Met z'n allen koken, troep maken, eten en vervolgens de rest van de avond opruimen... met wijn, dat werd aangevoerd door de receptionist die de sleutel van de drankkast had gevonden.
Het hostel zelf is een prachtig oud schoolgebouw, met grote mooie vertrekken.Slapen op een dorm was even wennen, er snurkt namelijk altijd wel 1 op de 10 mensen
Wink
. Maar het was ook vooral heel gezellig!

De tweede dag heb ik veel musea bezocht, ondanks de tip van deeendjes-mevrouw heb ik het vasamuseet overgeslagen, omdat daar een rij stond bestaande uit 5 bussen japanners... haha
Maar ik ben wel in het nationaal museum geweest, erg gaaf. Heel veel over vikings en Abba.
Skansen heb ik ook gezien, een archeologisch park. Het had wat weg van het archeon in Alphen a/d Rijn, daar ben ik vrijwilliger geweest in de ijzertijd
Wink
.

En zo streken de dagen eigenlijk voorbij met leuke uitjes enleuke mensen. Met Frans (een Duitse jongen) Adriana (Pools meisje) en Peter (Poolse jongen) heb ik ook nog opgetrokken. Vooral 's avonds, want overdag ben ik liever alleen. Heerlijk rustig is dat.

En nu ben ik weer terug in mijn lievelingsstad! :) Met nog zat te doen, het paleis bezoeken, rondstruinen doorde smalle straatjes met leuke ambachtelijke winkeltjes. Aan de haven zitten in de zon, kijken naar de boten. Kanoën door de haven...
Ik moet alleen wel een ander hostel vinden, want dit is de laatste nacht dat deze open is. Maar ik heb een camping gevonden aan de rand van stockholm die in een prachtig park ligt. Dus daar ga ik ook maar eens kijken.

Nog een paar dagen dan ben ik weer thuis!
Liefs

- Anne -

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!